همه چیز درباره پاور بانک (قسمت پنجم)

نکات قابل ملاحظه پیش از خرید باتری  همراه :

۱- سعی کنید پاور بانکی را که انتخاب میکنید حداقل به اندازه دستگاهی که می خواهید شارژ کنید ظرفیت داشته باشد تا برای تقریبا یک بار شارژ کردن دستگاه استفاده شود.

۲- حتما توجه داشته باشید که ولتاژ خروجی پاور بانک با ولتاژ مورد نیاز دستگاه خود هماهنگ و متناسب باشند.

۳- بسته به تعداد دستگاه‌هایی که حمل می‌کنید، به دنبال کابل و پورت‌هایی که پاوربانک همراه خود دارد بگردید تا بتوانید برای صرفه جویی در وقت، چند دستگاه را همزمان شارژ کنید و یا خواهش دوستان خود را برای شارژ کردن گوشیشان در کنار دستگاه شما بپذیرید.

۴- از حجم و شکل پاور بانک ساده نگذرید به خصوص زمانی که از آن دسته از افرادی هستید که وسایل زیادی همراه و یا در کیف دارید که در آن صورت دیگر باتری همراه شما نخواهد بود و آن ها را روی میز و یا در خانه رها می کنید. پاور بانک های مربع شکل به نسبت مستطیلی ها برای قرار گرفتن در هر مکانی چندان مناسب نیستند.

۵- از آن جایی که این شارژر , همراه شما هست پس احتمال وقوع حوادث مختلف و آسیب دیدن وجود دارد. انتخاب پاور بانکی با جنس مناسب مانند فلز هم تضمین کننده سالم ماندن دستگاه از بیشتر سقوط و آسیب های کوچک هست و همچنین دربیرون راندن گرما از داخل پاور بانک جهت افزایش طول عمر باتری کمک بسزایی خواهد نمود.

۶- خیلی مهم هست که شما از میزان شارژ پاور بانک خود آگاه باشید. بنابراین وجود LED هایی بر روی پاور بانک که نشانگر میزان شارژ آن باشند حائز اهمیت است.بهترین های پاور بانک ها دارای بیش از ۴ علامت جهت نشان دادن شارژ دقیق تر می باشند.

۷- توجه داشته باشید که پاور بانکی را انتخاب نمایید که دارای مدار محافظ در برابر شارژ بیش از اندازه (Overcharge) باشد که جریان الکتریسیته را در زمانی که شارژ آن کامل شده است ولی همچنان در حین شارژ شدن و یا شارژ کردن سایر دستگاه ها می باشد ,قطع نماید. به این ترتیب عمر پاور بانک و باتری دوام بیشتری خواهند داشت.

۸- همچنین بهتر است که پاور بانک در برابر دمای بالا نیز مقاوم باشد. همانطور که میدانید دمای بالا به تمامی تجهیزات الکترونیکی در مرور زمان آسیب می زند و برای دوام بیشتر آن ها لازم است که دمای آن ها کنترل و خنک گردد.

۹-خاموش شدن خود کار یا Auto Off ویژگی دیگری است که میتوان آن را هم ردیف قابلیت حفاظتی Overcharging دانست که با اتمام شارژ دستگاه جریان قطع می شود تا دستگاه آسیب ندیده و دمای آن افزایش نیابد.

۱۰- در صورتی که زمان برای شما امری حیاتی جلوه می کند و به سرعت بیشتر در شارژ نیازمند هستید حتما پاور بانکی با تکنولوژی PowerIQ تهیه نمایید.   تنها تولید کننده پاور بانک با تکنولوژی Power IQ کمپانی انکر(Anker) می باشد که محصولات آن در بازار ایران موجود می باشد.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.