همه چیز درباره پاور بانک (قسمت چهارم)

 

باتری هایی با طول عمر بیشتر!

بعد از سال ها سکون در صنعت باتری و ذخیره کننده های انرژی محققان دانشگاه UCIrvine باتری جدیدی با استفاده از نانو سیم طلا ساخته اند که با ۲۰۰ هزار بار شارژ تنها ۵ درصد از ظرفیت آن کاهش می یابد.

 

پاور بانک 31

اکثر تلفن های همراه هوشمند انرژي خود را از باتری های لیتیومی به دست می آورند که پس از حداکثر ۱۰۰۰ بار شارژ شدن ظرفیت آن ها کاهش پیدا می کند. پس از سال ها عدم پیشرفت در باتری های لیتیومی محققان این دانشگاه که به دنبال جایگزینی برای باتری های لیتیومی بودند به شکل اتفاقی به این مسئله پی بردند که نانو سیم طلا که داخل ژل الکترولیت قرار گرفته باشد می تواند میزان انرژی الکتریکی بیشتری را ذخیره نماید و این انرژی را برای ۳ تا ۴ ماه در خود نگه دارد.این در حالی است که سایر سیم های معمولی از جمله نقره که بیشترین رسانایی الکتریکی را در بین فلزات دارد تا به ترتیب مس ,طلا و آلومینیوم که برای ساخت باتری استفاده می شوند بعد از چند صد بار شارژ شدن ظرفیت خودشان را به سرعت از دست داده و قادر به نگهداری طولانی مدت شارژ در خود نیستند.

powerbank32
powerbank32

در این روش از نانو سیم های طلایی استفاده شده که در دی اکسید منگنز قرار گرفته اند و به جای استفاده از لیتیوم در باتری های لیتیومی از ژل الکترولیت استفاده شده است. اثری که این ژل و اکسید منگنز به وجود می آورند لایه ای محافظ در اطراف نانو سیم ها هستند که باعث می گردد باتری پس از هزاران بار شارژ ظرفیت خودش را از دست نداده و در مدت زمان ۳ ماه نیز میزان کمی از شارژ خود را از دست دهد.

این روش در مرحله آزمایشگاهی می باشد و همچنان تا رسیدن به مرحله تولید انبوه و صنعتی شدن مسیر طولانی در پیش دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.