ساعت و مچ بندهای هوشمند و هر آنچه باید در مورد آن ها بدانید

دانستنی های مورد نیاز در مورد ساعت و مچ بندهای هوشمند :

خیلی از کاربران سوالات مختلفی در مورد ساعت و مچ بندهای هوشمند مد نظر دارند به طور مثال :

در ادامه با ما همراه باشید :

سوال هایی که بیشتر کاربران را درگیر خود کرده به این صورت می باشد که :

 ۱ – تفاوت ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند از بسیاری جهات به هم مشابه هستند و کارایی آنها به هم نزدیک است، با این تفاوت که در دستبند های هوشمند امکانات ورزشی بیشتر و حرفه ای تر تعریف شده و گجت مناسبی برای ورزشکاران حرفه ای می باشد اما به دلیل عدم پشتیبانی از سیم کارت و کارت حافظه امکان برقراری تماس و پاسخگویی به پیامک ها و مدیریت آنها وجود ندارد، در حالی که شما این امکانات را در ساعت های هوشمند خواهید داشت. البته میزان مصرف باتری کم مچ بندهای هوشمند میزان شارژدهی آنها در مقایسه با ساعتهای هوشمند بسیار بیشتر است.

۲ –  دلیل تنوع قیمتهای ساعت و مچ بندهای هوشمند در سایتهای مختلف چیست؟

تنوع قیمت این محصول برای طرفداران آن بسیار زیاد است. اما این نکته قابل توجه است که شرکت گجت سنتر به صورت تخصصی در عرصه تامین مستقیم کالاها از شرکت های تولید کننده و فروش و ارائه خدمات ساعتهای هوشمند پا به عرصه فعالیت گذاشته است و هدف ارائه محصولات با کیفیت و ارائه خدمات هرچه بهتر به طرفداران این عرصه می باشد.

۳ – آیا امکان اضافه نمودن واچ فیس به ساعت ها وجود دارد؟

فقط ساعتهای هوشمند با سیستم عامل Android قابلیت اضافه نمودن واچ فیس های متنوع را دارند. بصورتی که پس از اتصال ساعت به اینترنت امکان دانلود تم های مختلف برای شما فراهم میشود.

۴ – آیا امکان آپدیت ساعت های هوشمند وجود دارد؟

در بین انواع متنوع ساعت های هوشمند با سیستم عامل های متنوع فقط ساعتهایی قابلیت آپدیت دارند که سیستم عامل آنها Android باشد و یا از طریق نرم افزار که روی گوشی ریخته شده و فرم ور آن آپ دیت می شود در کل گجت سنتر سعی مینماید ساعت و مچ بندهای هوشمند را با آخرین آپدیت عرضه کند و لذا توصیه اکید میگردد که به علت مشکلات احتمالی آپدیت مجدد نگردد

۵ – ساعت و مچ بندهای هوشمند ضدآب قابل استفاده در عمق آب هستند؟

فقط ساعت و مچ بندهای هوشمند  با استاندارد IP68 قابلیت استفاده تا عمق ۳۰ یا بعضا حتی ۵۰ متری آب را دارا هستند. ولی یکسری ساعت ها با استاندارد IP67 نیز وجود دارند که مقاومت کمتری نسبت به IP68 دارا بوده و امکان فرو بردن ساعت در آب را ندارد و فقط برای شست و شو دست در زیر آب مناسب می باشد.

۶ – آیا اعلانهای شبکه های اجتماعی را روی ساعت و مچ بندهای هوشمند دریافت می کنم؟

در ساعت و مچ بندهای هوشمند با اتصال بلوتوثی به گوشی همراه شما این امکان را خواهید داشت که کلیه اعلانهای شبکه های اجتماعی و ایمیلها را دریافت و مشاهده نمایید.

۷ – آیا ساعت و مچ بندهای هوشمند امکان برقراری و پاسخگویی به تماس و پیامک را دارند؟

تعدادی از ساعت ها با توجه به مشخصات درج شده در سایت گجت سنتر دارای اسپیکر با کیفیت صدای مناسب بوده و از طریق اتصال بلوتوثی به گوشی امکان دریافت و ارسال پیامک و تماس ها را دارند . در مواردی که ساعت هوشمند مجهز به درگاه سیم کارت است با نصب سیم کارت به صورت مستقل و مجزا عمل کرده و امکان ارسال و دریافت تماس و پیامک بدون اتصال به گوشی همراه را برای شما فراهم می آورد. اما در مچ بندهای هوشمند به دلیل عدم وجود اسپیکر شما می توانید تماسها و پیامکهای دریافتی را مشاهده نمایید اما امکان پاسخگویی به آنها برای شما از طریق مچ بند وجود ندارد.

۸ – آیا ساعتهای هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت را دارند؟

ساعتهای اندرویدی مانند ساعت KW88  و یا OURTIME X200 دارای درگاه WIFI هستند و امکان اتصال به اینترنت پر سرعت را دارند. علاوه بر آن از اینترنت دیتای ۳G و گاها ۴G نیز پشتیبانی می کنند. اما مچ بندهای هوشمند فاقد درگاه WIFI هستند و به اینترنت متصل نمیشوند.

 ۹ – چطور باید ساعت یا مچ بند هوشمند را به گوشی همراه متصل کنم؟

راه ارتباطی کلیه ساعتها و مچ بندهای هوشمند با گوشی های همراه درگاه بلوتوث است . با نصب اپلیکیشن مخصوص هر ساعت که در سایت گجت سنتر , روی جعبه ساعت و در دفترچه راهنما ساعت و مچ بند وجود دارد می توانید از امکانات کامل ساعت ومچ بند با تنظیمات و شخصی سازی طبق خواسته های خود بهره ببرید.

۱۰ – آیا امکان نصب اپلیکیشن روی ساعتها وجود دارد؟

فقط ساعتهایی که سیستم عامل آنها عامل Android است به صورت مجزا امکان نصب اپلیکیشن دلخواه برای آنها وجود دارد.

۱۱ – طریقه شارژ صحیح ساعت به چه صورت است؟

بهترین روش برای شارژ ساعتهای هوشمند استفاده از آداپتورهای  ۱ و نیم  امپری است. به این نکته توجه فرمایید به هیچ عنوان از آداپتورهای فست شارژ گوشی های همراه استفاده ننمایید.

۱۲ – سیستم عامل ساعتهای هوشمند چیست؟

ساعتهای هوشمند دارای سستم عامل های متفاوتی از جمله Android , Android wear , Tixon و Linux می باشد. ساعتهایی با سیستم عامل Android مانند یه گوشی اندروید عمل کرده و امکان نصب تمام برنامه ها را برای شما فراهم می آورد اما در ساعتهایی با سیستم عامل Linux شما امکان نصب برنامه های اضافه بر روی ساعت را نخواهید نداشت.

۱۳ – آیا باطری های ساعت هوشمند قابل تعویض هستند؟

با توجه به نوع ساختار و عملکرد ساعتهای هوشمند نوع باتری ها و نحوه تعویض آنها متفاوت است به طور مثال ساعت ها و مچ بندهای هوشمند ضد آب به نحوی ساخته شده اند که غیر قابل نفوذ در برابر آب و گرد و غبار باشند و تعویض باطری این مدل ساعت ها باید توسط تعمیرکار متخصص انجام پذیرد.

۱۴ – آیا ساعتهای هوشمند به گوشی های دارای سیستم عامل Android وIOS متصل می شوند؟

ساعتهای هوشمند با توجه به ارتباط بلوتوثی قابلیت اتصال به تمامی گوشی های هوشمند را دارا هستند. اما برای انتقال کلیه اطلاعات و همچنین اعلان ها بین گوشی و ساعت نیاز به نصب یک اپلیکیشن اختصاصی بر روی گوشی است که برخی از مدل ها اپلیکیشن خود را برای هر دو مدل Android و iOS عرضه کرده اند و برخی صرفا برای سیستم عامل Android که در هنگام انتخاب ساعت باید به این نکته دقت بفرمایید .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.