هدست واقعیت مجازی جدید ال جی با یک اشکال : بیش از حد واقعی!

 

شرکت ال جی که بخشی از لوازم جانبی های خود را به پرچمدار گوشی های  هوشمند خود G5،  اختصاص داده است یک هدست واقعیت مجازی با وزن سبک به نام LG 360 VR به لوازم جانبی این تلفن هوشمند افزوده است.این هدست همانند  Gear VR سامسونگ که از گوشی هوشمند استفاده می کند است با این تفاوت که برای نمایش از صفحه گوشی شما استفاده نمی کند و به جای آن G5 را به اسلات هدست متصل و به این ترتیب با کابل USB-C به آن متصل کرده و از صفحه های ۳۶۰ درجه خود هدست برای نمایش استفاده می کند.این مزیت که گوشی داخل هدست قرار نمی گیرد سبب می گردد که هدست بسیار سبک (۱۱۸ گرم) بوده و فشار روی صورت و بینی بسیار کاهش یابد.اما این تنها مزیت آن است که می توان به آن اشاره کرد.

ال جی 360vr-04

بزرگترین اشتباه ال جی  در طراحی این هدست است. در طراحی این هدست به جای استفاده از لایه فومی شبیه Gear VR و HTC Vive که از آن استفاده کرده اند و کاملا به روی صورت می نشیند، شرکت ال جی از یک لبه برای این کار استفاده کرده است.

lg360vr-05

پوششی که روی بینی می نشیند و هدست را روی بینی نگه می دارد به قدر کافی احساس راحتی را برای شما فراهم می کند اما این مسئله فاصله قابل ملاحظه ای را بین صورت و هدست ایجاد کرده است. نور به آن وارد و از آن خارج می شود و به صورت کاملا محسوسی نشت نور وجود دارد به گونه ای که شما آنچه را که در محیط پیرامونی دیدتان اتفاق می افتد را مشاهده خواهید کرد و همه چیز در۲ نمایشگر کوچک در پیش چشمان شما نمایش داده می شود در حالی که غوطه ور شدن در محتوای نمایش داده شده اساسی ترین قابلیت هدست های واقعیت مجازی است.

lg360vr-01

دومین مشکل بزرگ آن کندی و تاخیر آن است. محتواهای مختلفی با این هدست مشاهده و تست گردید که در نتیجه این تست ،در برخی از بازی ها و یا تصاویر ۳۶۰ درجه تاری  دید وجود دارد و یا هنگامی که به آرامی به آن نگاه می کنید تصویر صاف و یکدستی را ملاحظه می کنید که  با غوطه ور شدن در درنیای مجازی مغایر است.

هدست ۳۶۰ VR نکات مثبتی نیز دارد، وزن سبک آن که در طول استفاده اذیت نخواهید شد،قابلیت تنظیم فاصله های کانونی لنز که به سادگی انجام می گیرد ، به این معنی که بدون نیاز به عینک می توان از آن استفاده کرد، هر دو دکمه ای که بالای هدست تعبیه گردیده اند به دلیل طراحی متفاوت از هم ،تمایز آن ها در زیر انگشتان به سادگی قابل لمس می باشد هر چند که این المان هایی هست که هر هدست واقعیت مجازی ارزانی باید به درستی از آن ها بهره برده باشد.

ال جی 360vr-02

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هدست ۳۶۰ VR تنها با تلفن های هوشمند G5 کار می کنند که این خلاف چیزی است که ما در مدل Gear سامسونگ می بینیم که با انواع مختلف دستگاه ها قابل استفاده می باشد.

شرکت ال جی اطلاعیه ای درباره نحوه دسترسی به آن و یا قیمت  این هدست اعلام نکرده است اما به نظر می رسد که این هدست احتمالا تابستان امسال عرضه شود.به نظر نمی رسد که این هدست در مقایسه با سایر هدست های موجود در بازار بتواند موفق جلوه کند. احتمالا با این هدست تنها بتوانید فیلم ببینید و یا در تصاویر ۳۶۰ درجه مستقیم به جلو نگاه کنید هر چند که شرکت ال جی آن را همانند نمایی از تلوزیون ۱۳۰ اینچ با ۲ متر عمق در تصویر اظهار می کند اما به نظر بیشتر شبیه رفتن به سینمایی با چراغ های روشن می ماند.

lg360vr-06-01

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.