منبع شارژ همراه و سریع!

با رشد وابستگی ما به تلفن‌های هوشمند هر روز تقاضا برای باتری‌های بزرگ‌تر و بهتر افزایش می‌یابد. یکی از راه حل‌های ارائه شده برای رفع این تقاضا عرضه‌ی باتری‌های خارجی (پاوربانک) است که می‌توانند با اتصال به تلفن هوشمند، امکان عمر طولانی‌تر شارژدهی را برای کاربران فراهم آورند. دو محصولی که در ادامه معرفی خواهیم کرد Unu Ultrapack Go و Petalite Flux نام دارند که با ابعاد جیبی قول شارژدهی یک روزه را تنها با مدت زمان شارژ ۱۵ دقیقه به کاربر می‌دهند.

منبع شارژ همراه و سریع

ابتدا به سراغ Ultrapack Go می‌رویم که با وزن ۱۲۷ گرمی ابعادی برابر: ۱۰ در ۵٫۲ در ۱٫۷ سانتی متر دارد و یک باتری ۳,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در آن قرار گرفته که قادر است طی نیم ساعت به طور کامل شارژ شده و به گفته‌ی سازندگان حتی با ۱۵ دقیقه اتصال به برق، ۲۰۰۰ میلی آمپرساعتی شارژ در اختیار کاربر می‌گذارد که برای کار در یک روز کافی به نظر می‌آید. در خصوص اتصالات هم اتصال اصلی یک میکروUSB است که البته سازگاری کامل با آیفون و کابل‌های مخصوص دیگر نیز در آن درنظر گرفته شده است. هم چنین ویژگی‌هایی همچون صفحه نمایش کوچک نشانگر میزان قدرت و زمان شارژ باقیمانده را نمایش می‌دهد.

اما مدل استوانه‌ای Petalite Flux که ۹۵ گرم وزن دارد با ابعاد ۹۰ در ۳۰ در ۳۰ سانتی متر با ابعادی کوچک‌تر قابلیت حمل ونقل بیشتری را نیز به کاربر می‌دهد. میزان قدرت باتری به کار رفته در این محصول ۲,۶۰۰ میلی آمپر ساعت است که در عرض ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود و می‌تواند با اتصال Micro USB یا Lightning اپل به تلفن هوشمند شما متصل شود.
به جای صفحه نمایش این محصول از LED‌ها برای نشان دادن میزان شارژ استفاده می‌کند، وقتی ۴ چراغ آن روشن باشد یعنی میزان شارژ به بیش از ۹۰ درصد و وقتی سه چراغ روشن باشد یعنی حداقل ۷۵ درصد شارژ در باتری وجود دارد. مدل Ultrapak از آداپتور استاندارد بهره می‌برد، اما Petalite از داک مخصوصی استفاده می‌کند. به گفته‌ی سازندگان، چنین کاری ضروری بوده چراکه انتقال چنین حجم آمپراژ بالایی از طریق USB منجر به آسیب حتمی دستگاه خواهد بود.

این بانک‌های شارژ هر چند به کار همه نمی‌آید ولی برای آنها که وابستگی زیادی به تلفن هوشمند خود دارند و تمام روز را با آن‌ها سپری می‌کنند بسیار کاربردی و ضروری به نظر می‌رسد. قیمت مدل Ultrapack حدود ۶۰ دلار و قیمت مدل دیگر هنوز مشخص نشده است. این شرکت این باتری‌ها را به زودی در اختیار عموم برای پیش سفارش از طریق Indiegogo قرار می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.