رویای دیرینه ی بشرعدسی نامرئی کننده !!!!!

شاید شما هم مثل من، نامرئی شدن اشیا و افراد را تنها در فیلم های علمی تخیلی دیده باشید، اما اینبار دانشمندان دانشگاه روچستر، این رویا را به حقیقت تبدیل کرده اند. نه عکس بالا ، فتوشاپ است و نه ویدئوی زیر، مونتاژ! با گجت نیوز همراه باشید…
اکثر پوشش های نامرئی به تکنولوژی های عجیب و غریبی مانند فیبر نوری یا متامواد تغییردهنده ی نور نیاز دارند که خیلی کاربردی نیست، به ویژه اینکه زمانی که حرکت هم می کنید، تصویر در هم می ریزد. با این حال دانشگاه روچستر، راه حل بسیار واقع گرایانه تری ارائه می دهد، یک پوشش پیشرفته ، که تنها با استفاده ازعدسی های نوری، اشیا را از نظرها پنهان می کند! ریاضیات بسیار هوشمندانه ای در این سیستم به کار رفته است. با قرار داددن دو جفت عدسی، در جهت درست، محققان، می توانند نور را به شکلی خمیده کنند که تقریباً هر شی ای را که در میانه ی این آرایش قرار دارد، محو نماید! این روش، در زاویه ی ۱۵ درجه یا بیشتر کار می کند و برای دیدن اثر آن، نیازی نیست حتما از روبرو به آن نگاه کنید.
این سیستم مبتنی بر عدسی، می تواند نقاط کور در وسایل نقلیه را از بین ببرد و در طول عمل های حساس جراحی ، به جراحان کمک زیادی کند، البته چنین کاربردهای پیشرفته ای، هنوز فاصله ی زیادی با این طرح اولیه دارند، اما سادگی نسبی تکنیک، این کاربردها را بسیار محتمل کرده است .

منبع :engadget

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.