دستگاه بخور و تصفیه هوای دایسون

معمولا بیشترین استفاده دستگاه رطوبت ساز ( بخور ) هنگام سرما خوردگی و آنفولانزا است. افراد بیمار استفاده از این دستگاه ها رادر بهبودی خود موثر می دانند. البته تهویه و تصفیه هوا از دیگر کاربردهای اساسی این دستگاه ها است.

این دستگاه بخور (رطوبت ساز) جدید را شرکت Dyson معرفی کرده است و محصول جدیدی است که به اصطلاح Dyson Humidifier نامیده می شود .در این محصول fan بدون پرده ارائه شده است. بر اساس نظریه شرکت دایسون اولویت اول در تولید این دستگاه تصفیه هوا است که از جابجایی و پخش هوای آن دارای اهمیت بیشتری است به همین جهت سعی آنها براین است که دستگاه بخور ابتدا هوا را تصفیه و سالم کند، سپس هوای سالم را منتشر نماید.

دستگاه بخور و تصفیه هوای دایسون-02 Dyson Humidifier-07 Dyson Humidifier-1Dyson Humidifier-06

مدیر عامل کمپانی دایسون گفته است: «اساس ساخت دستگاه های مرطوب کننده ( بخور ) برای مبارزه با انواع آلرژی و بیماری هایی نظیر سرما خوردگی و آنفولانزا می باشد. ولی به نظر میرسد برخی از این دستگاه ها برعکس ، شرایط مناسبی را برای رشد میکروب ها فراهم می کنند و عامل پراکندگی و انتشار میکروب هادر سراسر خانه می شوند» . دردستگاه بخور دایسون ابتدا آب داخل دستگاه با اشعه ماوراء بنفش پاکیزه شده و سپس بخار آب در خانه منتشر می شود. طبق گفته مسئولان شرکت Dyson باکتری ها قبل از پخش شدن بخار هوا تا حدود ۹۹.۹۹ درصد نابود می شوند.

Dyson Humidifier-05 Dyson Humidifier-02 Dyson Humidifier-04Dyson Humidifier-03

جنس دستگاه مرطوب کننده هوای Dyson از پلی کربنات است و مخزنی به حجم ۳ لیتردارد که می تواند به طور مداوم ۱۸ ساعت کار کند. علاوه بر این دستگاه قابلیت کنترل از راه دور را دارد و به کمک دستگاه کنترل می توان ساعت خاموش شدن آن را تنظیم کرد و درجه آن را در ۱۰ سطح مختلف تغییر داد.بر اساس گفته های مسئولان شرکت دایسون ، مبلغی بیش از ۶۰.۴ میلیون دلار برای ساخت این دستگاه هزینه شده است و تعداد ۶۳۴ نمونه آزمایشی از آن تولید گردیده تا به نتیجه دلخواه برسند. Dyson Humidifier تنها یک دستگاه بخور نیست بلکه در فصل تابستان می توان از آن به عنوان پنکه برای خنک کردن منزل استفاده کرد.

humidiferدستگاه بخور و تصفیه هوای دایسون

گفته می شود تا سال ۲۰۱۵ این محصول راهی بازارهای جهانی خواهد شد. عوامل شرکت دایسون در مورد قیمت این محصول حرفی نزده اند.

منبع : engadget

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.