بهترین هدست های واقعیت مجازی برای خرید در سال ۲۰۱۶

 

ایده واقعیت مجازی ایده ای جدید نبوده است. گردشگری در فضای تکنولوژی از سال های قبل وجود داشته اما اخیرا تکنولوژی توانسته موانع این انتظار طولانی را بشکند.توانایی دسترسی به واقعیت مجازی با دستگاه هایی مثل Google’s Cardboard این درب رابه روی همه  با یک گوشی هوشمند باز کرد و این مسیر تا رسیدن به یک سیستم تمام عیار حرفه ای همچون HTC Vive ادامه پیدا کرد.

در این جا تعدادی از بهترین سیستم های واقعیت مجازی موجود در سال ۲۰۱۶ لیست شده است که در این میان ممکن هست تعدادی از آن ها هنوز رسما آغاز به کار آن ها اعلام نشده باشد.

oculusrift

Oculus Rift

اوکولوس یکی از بهترین سیستم های واقعیت مجازی هیجان انگیز هست که می توانید پیدا کنید.این سیستم شامل هدستی هست که سنسور هایی را در خود دارد ،برای هر چشم صفحه نمایشی تخصیص داده شده و هدفون های یکپارچه ای در طراحی آن دیده شده است. با استفاده از یک دوربین اطلاعات اضافی از ردیابی حرکتی اضافه می گردد ،در ابتدا با یک کنترلر Xbox One ارائه گردید و در لانچ بعدی ،این هدست کنترلر لمسی مخصوص Oculus را به آن اضافه گردانید. همچنین برای کار با این هدست شما به یک PC قدرتمند و با تنظیمات بالا نیاز خواهید داشت.

در نهایت این هدست ،سیستم واقعیت مجازی زیرکی هست که از میان آنچه که تا به حال تجربه کرده ایم می توان گفت یکی از توانا ترین ها در ساخت شگفت انگیز ترین دنیای واقعیت مجازی و تجربه ها می باشد.Oculus Rift قطعا جزو دسته حرفه ای های  واقعیت مجازی  می باشد.

  ادامه مطلب در مقاله :

هدست Oculus rift : انقلاب در عرصه واقعیت مجازی اینجا آغازمی شود!

htc-vive

HTC Vive

همانند اوکولوس ،HTC Vive نیز یک تجربه تمام و کمال از واقعیت مجازی هست که برای اجرا به یک PC قدرتمند برای اجرا نیازمند است.

HTC Vive متفاوت از سایر سیستم های واقعیت مجازی هست چون به شما فضای آزادی برای پرسه زدن دور اتاق را خواهد داد.در حالی که سیستم های دیگر اجازه حرکت محدودی را به شما می دهند ،HTC Vive از سنسور های IR نصب شده  روی دیوار برای ردیابی مکان شما در فضای فیزیکی ،و توسعه آن در فضای مجازی استفاده می کند. که این آزادی حرکتی در دیگر سیستم ها ارائه نمی شود.

این هدست با طیف وسیعی از سنسور پوشیده شده است ،تا تصاویری صاف را در مقابل چشمان شما ارائه کند و با استفاده از یک هدفون تجربه خود را با این هدست کامل تر خواهید کرد.کنترلر های دستی برای Vive در نظر گرفته شده است که موقعیت آن ها نیز با فضای سه بعدی نقشه برداری می گردد که تطبیق پذیری بسیاری را در هنگام تعاملات و کنش و واکنش ها ارائه می دهد.

تنظیمات این دستگاه مهارت و شیوه مخصوص به خود را دارد و از طرفی جایگاه قرار گرفتن سنسور ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار هست.

 ادامه مطلب در مقاله:

بررسی HTC Vive : تجربه ای خارج از این جهان

playstationvr

PlayStation VR

هدست PlayStation VR همانند سایر هدست های معرفی شده تاکنون در این مقاله به یک PC قوی برای اجرا نیاز ندارد و با استفاده از کنسول پلی استیشن ۴ هدایت می شود.

علاوه بر این که به عنوان یک سیستم واقعیت مجازی کامل ارائه می شود ، PS VR یک اکسسوری برای کنسول پلی استیشن ۴ به حساب می آید ،به این معنی است که از لحاظ قیمت ،هزینه ای کمتر از سیستم هایی شبیه بهOculus Rift و یا HTC Vive خواهد داشت.

این هدست خودش به تنهایی در مقایسه با رقبای معادل آن قیمتی بسیار پایین تر از آن ها دارد و در حقیقت کنسول آن نیز نسبت به یک PC سری gaming با کانفیگی بالا هزینه های بسیار کمتری را به دنبال دارد.

هدست play Station VR همان تکنولوژی که در سایر هدست ها وجود دارد را استفاده می کند اگر چه کیفیت صفحه نمایش آن کمی پایین تر هست نسبت به HTC و Oculus.

این هدست حرکات سر شما را دنبال کرده و از دوربین پلی استیشن در ترکیب با کنترلر عادی PS4 یا کنترل حرکتی Move پلی استیشن استفاده می کند تا تجربه ای از واقعیت مجازی را برای شما ارائه دهد.

هدست PlayStation VR بسیاری از موانع برای واقعیت مجازی را از بین برده است زیرا آن به عنوان یک لوازم جانبی برای یک پلتفرم موجود ارائه شده است.

 

ادامه مطلب در مقاله :

هدست Playstation VR : هدستی مقرون به صرفه برای بازی

sulunq

Sulon Q

هدست Sulon Q در کنفرانس توسعه دهندگان بازی ها که در سان فرانسیسکو سال ۲۰۱۶ برگزار شد ،رونمایی گردید و می توان گفت که این هدست یکی از بزرگترین رقیب ها برای Oculus Rift و HTC Vive خواهد بود که بر روی یک PC با معماری ویندوز ۱۰ اجرا می گردد.برخلاف سایر هدست های نام برده این هدست به یک PC قدرتمند برای اجرا نیاز ندارد و نکته مثبت دیگر این هدست نداشتن سیمی متصل به آن است.

در این هدست منبع پردازنده ای داخل خود دستگاه ساخته شده است که از تکنولوژی AMD برای اجرای بازی ها و برنامه ها با کیفیتی همچون کنسول ،استفاده شده است اما بدون هیچ سیمی که نیاز به متصل کردن آن به یک Box جداگانه داشته باشد.

علاوه بر واقعیت مجازی ،لنز هایی روی هدست وجود دارد که کاربر را قادر می سازد تا از برنامه های واقعیت افزوده نیز به همان شیوه HoloLens های مایکروسافت استفاده نمایند.این لنز ها گرافیک کامپیوتری را روی اشیاء دنیای واقعی پوشش می دهد.

هدفون هایی در آن ساخته شده است که صدای مخصوص ۳D را مهیا کرده و میکروفون هایی بدون نویز در آن جاسازی شده است که برقراری ارتباطات صوتی را بدون نیاز به یک میکروفون جداگانه فراهم می سازد.

ادامه مطالب در مقاله:

هدست های Sulon Q : واقعیتی مجازی و واقعیتی افزوده!

samsunggarvr

Samsung Gear VR

سامسونگ یکی از سیاست گذاران در اوایل پیدایش عرصه واقعیت مجازی بود،لانچ هدست Gear VR و طراحی آن جهت پشتیبانی از یک گوشی هوشمند ترجیح این شرکت بود نسبت به اتصال به یک PC یا کنسول برای اجرا.

چندین نسخه از هدست Gear VR وجود داشت که تعدادی از مدل های متفاوت گوشی های هوشمند سامسونگ را پشتیبانی می کرد.در داخل آن لنز هایی وجود دارد که صفحه نمایش را بین چشم های شما تقسیم می کند و با جدیدترین دستگاه های سامسونگ که پیشنهاد می شواد می توانید کیفیت بسیار بالایی را برای صفحه نمایش داشته باشید ،به این ترتیب تصاویری صاف را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شما هنگام خرید تنها باید اطمینان حاصل کنید که گوشی هوشمند سامسونگی که انتخاب کرده اید متناسب با این هدست باشد اگر چه که با آخرین لانچ هدست این شرکت ادعا می کند که بهترین دستگاه برای کار با این هدست Galaxy S7 و S7 edge می باشد.هدست Gear VR درب را برای استفاده با دستگاه های موبایل باز نموده است اما شما نیاز دارید که گوشی هوشمندی از شرکت سامسونگ تهیه نمایید.

ادامه مطلب در مقاله:

نسخه کاربر هدست Samsung Gear VR : یک گام اساسی برای بهتر شدن از Oculus

3 نظرات
  1. iman می گوید

    سلام سوالی داشتم ببخشید از کجا بفهمیم عینک واقعیت مجازی فقط برای کامپیوتره بعضی برای گوشی اما کامپروتر میخواسام بدونم

    1. هومن یاوری می گوید

      با پشتیبانی تماس بگیرید عینکهای واقعیت مجازی در سه گروه تقسیم میشوند پشتیبانی : ۰۲۱۲۲۳۰۹۲۷۸

  2. J.NAZANIN می گوید

    سلام بهترین هدست مجازی برای کامپیتر کدومه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.