باتری کوچک جدید پاناسونیک

در حالی که هدف اغلب دستگاه‌های الکترونیکی به طور کلی داشتن باتری‌های کوچک و سبک می‌باشد، این اصل در دستگاه‌های پوشیدنی مانند عینک‌های هوشمند از الزامات به شمار می‌رود. با در نظر داشتن این مساله، پاناسونیک به تازگی باتری CG-320 خود را معرفی نموده که ۲۰×۳٫۵ میلی‌متر اندازه دارد. این باتری به عنوان کوچک‌ترین باتری لیتیوم-یون قابل شارژ استوانه‌ای شکل شناخته شده است.

باتری CG-320، وزن ۰٫۶ گرم را روی ترازو نشان می‌دهد و دارای ظرفیت اسمی ۱۳ میلی‌آمپرساعت، ولتاژ اسمی ۳٫۷۵ ولت و ماکزیمم ولتاژ ۴٫۲ ولت می‌باشد. این باتری همچنین به یک محفظه‌ی خارجی فولادی مجهز شده که به منظور حفظ آن در برابر فشار طراحی شده است.

باتری کوچک پاناسونیک

این باتری دربردارنده‌ی ساختار الکترود مارپیچی مورد استفاده در باتری‌های لیتیوم-یون سیلندری معمولی می‌باشد. این ساختار به فاصله‌ی زیاد بین آند و کاتد منجر شده که خروجی بالاتری را برای باتری در پی دارد، توانی که برای به قدرت رساندن یک سیستم ارتباط میدان نزدیک (NFC) کافی خواهد بود.

پاناسونیک همچنین عنوان کرده که CG-320 را می‌توان در دستگاه‌هایی مانند قلم‌های الکترونیکی و وسایل کمک شنوایی استفاده کرد. قرار است تولید انبوه این باتری از ماه فوریه‌ی آینده آغاز شود.

منبع : gizmag

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.