آداپتور بی سیم مایکروسافت

Wireless Adaptor Microsoft
بالاخره آداپتورهای بی سیم جدید شرکت مایکروسافت برای کمک به کاربران عرضه شد که قابلیت هایی همچون انتقال و مشاهده برنامه ها،تصاویر،فیلم ها را بر روی تلویزیون از طریق پورت های HDMI و USB را در خود جای داده است.
آداپتور بی‌سیم نمایشی مایکروسافت این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا تصاویر خود را از طریق گجت‌هایی که از میراکست پشتیبانی می‌کنند به ابزار‌های نمایشی با پورت HDMI انتقال دهند. برای استفاده از این گجت کافی است تا آداپتور را با استفاده از USB و HDMI به تلویزیون یا مانیتور یا پروژکتور خود متصل کنید، سپس اتصال ابزار خود را با آداپتور برقرار کرده و موارد دلخواه خود را روی صفحه‌ی نمایش برای اشتراک با دیگران پخش کنید. این آداپتور نیروی مورد نیاز خود را از طریق پورت USB موجود روی تلویزیون‌ها گرفته و تصاویر را از طریق پورت HDMI انتقال می‌دهد. می‌توان این آداپتور را با انواع ابزار‌های مجهز به اندروید ۴.۲.۱ یا بالاتر و همچنین ویندوز ۸.۱ که شامل سرفیس‌پرو‌ها و سرفیس ۲ می‌شود به کار گرفت. از جمله‌ی ابزار‌هایی که می‌توان به آداپتور متصل کد باید به تبلت Dell Venue Pro، لومیا ۱۵۲۰ نوکیا و انواع تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر ویندوزفون ۸ اشاره کرد.

آداپتور نمایش مایکروسافت بی سیم به نظر می رسد بسیار شبیه به Chromecast گوگل می باشد که از طریق کابل کانکتور دو طرفه با خروجی HDMI و USB برای اتصال به وسایل و دستگاه های مختلف کاربرد دارد.که با یک سیم می توان دو دستگاه را با یکدیگر متصل کرد.

نسخه اولیه این آداپتور ابتدا برای اتصال لپتاپ به رایانه های رومیزی از طریق کابل HDMI بود اما بعد از آن نسخه های مختلفی برای اتصال چندین PC به تلویزیون و بالعکس یک PC به چندین صفحه نمایش طراحی گردید.

آداپتور بی سیم مایکروسافت

 

در ویندوز۸ پس از اتصال آداپتور به رایانه یا تبلت به قسمت Device رفته سپس می توان آداپتور را در بخش project دید. به لطف استانداردهای Miracast برای دستگاه های آندروید نیز بصورت اتوران پس از اتصال به نمایش در خواهد آمد.

اتصال سریع و آسان از جمله ویژگی های این آداپتور بوده که تاخیر در انتقال اطلاعات (delay) فقط برای Game مقداری کند عمل می کند اما برای جستجو و گشت گذار در اینترنت و ارائه پاورپوینت و همچنین پخش فیلم بسیار مناسب است.

این آداپتور بی سیم در حال حاضر ۶۰دلار در آمریکا و کانادا به فروش می رسد که در انگلستان و استرالیا به ۴۰ پوند و ۷۰ یورو هم رسیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.