هدست Playstation VR : هدستی مقرون به صرفه برای بازی

 

هدست پلی استیشن VR

برخلاف همتا های آن، هدست PlayStation VR ظاهری شبیه به داستان های علمی تخیلی دارد و استفاده از پنل های چراغ LED و طراحی خطی آن ظاهری شبیه به عصر فضا و آینده به خود گرفته است.

playstationvr01

علاوه بر آن طراحی بند های نگه دارنده در کنار و بالای سر و تعبیه لایه فومی برای آن کاملا بر روی سر و صورت محکم قرار می گیرد و البته هر یک از این بند ها در طرفین و بالای سر قابل تنظیم هستند.صفحه نمایش و واحد پردازنده در داخل باکسی که مقابل چشمان شما قرار می گیرد تعبیه گردیده اند.

در این هدست نیز همچون سایر نمونه های مشابه آن قابلیت تنظیم فاصله لنز ها از هم جهت وضوح بهتر در تصویر و همچینن استفاده همزمان از عینک و هدست فراهم گردیده است.

وضوح تصویر در این محصول کاملا به خوبی سایر محصولات ارائه شده به صورت همزمان با هدست این شرکت نیست. به صورت کلی کیفیت تصویر هدست PlayStation VR 1920× ۱۰۸۰ با پنل Full HD OLED می باشد که در حقیقت این عدد به ازای هر صفحه نمایش برای هر یک از چشم ها ۹۶۰×۱۰۸۰   می باشد. که بعضی از رقیب های این هدست کیفیت بالاتر و پنل متفاوت تری برای هر چشم انتخاب نموده اند.

با این حال ( حتی با محدود کردن رزولوشن ،خود PS4 به تنهایی قادر هست که در هر حال خروجی ۱۰۸۰ پیکسل ویدیو را داشته باشد ) هدست Playstation VR می تواند سرعت یک فریم را تا ۱۲۰fps حفظ کرده و افزایش دهد. که این در مقایسه با هدست Oculus Rift با حداکثر سرعت ۹۰ fps خیلی عالی جلوه می کند.اگرچه هنوز بازی ها را روی ۶۰fps روی کنسول اجرا می کنند و روی پایه هدست در صورت امکان تغییر می کند.

نوار LED که سراسر جلو و کناره های هدست قرار گرفته است تنها برای نمایش و زیبایی نیست.درست مثل کنترلر های حرکتی(Move)  پلی استیشن به وسیله دوربین پلی استیشن ،پوزیشن سر را دنبال می کنند.

هدست Playstation VR-02

کنترلر های PlayStation VR

بعضی بازی ها هستند که برای طبیعی تر جلوه دادن آن خود کاربر را درگیر در بازی می کنند که این کار از طریق کنترلر های DualShock 4  انجام می گیرد که آن نیز به همان شیوه که هدست از طریق یک کانکشن باکس خارجی به PS4 متصل می شود ،کانکت می گردد.

اگر چه که این کنترلر برای بیشتر بازی ها قابل استفاده است اما همراه با کنترلر طراحی شده برای پلی استیشن ۳ نیز ارائه می شود. در کل هر دو کنترلر ها می توانند برای اکثر بازی های تعاملی با حرکات دست ،استفاده شوند.ویژگی که به کنترلر Move اضافه شده است چراغ های LED توپی شکل هست که به انتهای هر کنترلر اضافه شده است که به وسیله دوربین پلی استیشن در لحظه تغییر وضعیت را اعلام می کند هرچند که به گفته شرکت سازنده یک تاخیر بسیار کمی در حین جابه جایی وجود دارد.

هر یک از کنترلر ها به سنسور ژیروسکوپ و شتاب سنج و همچنین یک واحد سنسور مغناطیسی در داخل آن مجهز شده اند .

playstationvr03

سنسور PlayStation VR

سنسور هایی که در کنترلر و هدست وجود دارند که هر دو به شتاب سنج و ژیروسکوپ مجهز هستند سیستم نیاز دارد که از دوربین در پلی استیشن استفاده کند تا بتواند LED های روی هدست و کنترلر را دنبال نماید.

سخت افزار مورد نیاز برای PlayStation VR

برخلاف رقبای PlayStation VR مثل Oculus Rift و HTC Vive این هدست به یک PC برای اجرا نیاز ندارد به جای آن این هدست با کنسول پلی استیشن ۴ کار می کند.

نتیجه

تمام هدست های واقعیت مجازی که همزمان با ارائه PlayStation VR در همان سال عرضه شدند می توان گفت که این هدست نسبت به مابقی آن ها  تکنولوژی پیشرفته تری و یا حتی پشتیبانی بهتری از لحاظ نرم افزارها ندارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.