فیجت چیست ؟

فیجت چیست ؟

فیجت چیست ؟ فیجت و فیجت اسپینر کلماتی هستند که امروزه به همراه گجت زیاد میشنویم .

ابتدا بگوییم گجت چیست ؟  گجت یک نوع دیوایس الکترونیکی یا مکانیکی که برای استفاده و منظور خاص اختراع میشوند و غالبا جنبه چند کاره و سرگرم کننده دارند .

فیجت یک زیر مجموعه از گجت هایی است که با عنوان وسایل سرگرم کننده و ضد استرس شناخته میشوند.

این اثباب بازی های جالب برای بزرگسالان در همه رده های سنی کاربرد دارد. روانشناسان بسیاری در دنیا معتقدند این گونه وسایل سرگرمی (فیجت) برای تمرکز و کاهش اضطراب و فشار عصبی (استرس) مفید میباشد .

(در ادامه مطلب اشاره خواهیم نمود که عده ای نیز این مطلب را رد میکنند)

فیجت ها یک زیر مجموعه از گجت های سرگرمی است که خود شامل :

  • فیجت اسپینرها
  • فیجت کیوب
  • توپ ضد استرس (مش بال)
  • شن جادویی
  • قاب آرامش
  • فیجت mokuru
  • خودکار آرامش
  • و انواع دیگر و متنوع بسیاری است که در فروشگاه گجت سنتر میتوانید قیمت خرید فیجت را مشاهده نمایید .

کاربرد فیجت چیست؟

آیا شما هم مرتب ناخن خود را میجوید یا با موبایل خود بازی میکنید و آن را میچرخانید ؟ یا پایتان را مثل مسگرها تکان می دهید ؟!

دست نگه دارید ! با خرید فیجت از کارهای زشت قبل دست بر میدارید و با حرکت فیجت روی میزتان به آرامش میرسید .

کاربرد اسپینر و فیجت های مشابه در ایجاد یک نوع آرامش و رسیدن به آن با حرکت و تعامل با آن وسیله است . محققان میگویند این فیجت ها به بچه ها هم کمک میکند تا مسایل اضطرابی خود را با بازی کردن با یک وسیله بدون از دست رفتن تمرکز خود کاهش دهند . اما بسیاری از روانشناسان هم مخالف اسپینر فیجت هستند و تاثیر آن را بر روی ADHD یا attention deficit hyperactivity disorder  رد کرده اند.

یکی از معلمان به نام Elizabeth Maughan می گوید اسپینر در کلاس جز بهم ریختگی و تولید صدای اضافه کاری نمیکند . ولی استفاده کنندگان فیجت ها در سراسر دنیا فیدبک مثبتی از این وسیله میدهند . این گجت ها پرفروش ترین وسایل سرگرمی ارزان بازار است که بین ۴۰ تا ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارند و انواع مختلفی از آن مانند اسپینرها ، پازل ، کیوب ضد استرس ، توپ فشاری ضد استرس از آن در گجت سنتر وجود دارد برای خرید یا فروش اسپینر به فروشگاه مراجعه فرمایید .

فیجت کلیپسقصه از کجا شروع شد ؟

آیا فیجت با چرخش اسپینر آغاز شد ؟ خیر از زمانیکه ما در مدرسه بودیم و با یک کلیپس بازی میکردیم و مدام آن را خم و راست میکردیم بدون اینکه بدونیم چرا ! تا الان که پشن میز کارمان هستیم و دوست داریم کمی بازی کنیم و صرفا برای دقایقی سرگرم بشویم و خستگی در کنیم ..

فیجت خودکار مناسب مدیران و کارمندان پشت میز نشین است که با آن به خلق ایده های جدید میپردازند.  بعضی هم دیدن صحنه های آرامش بخش را ترجیح میدهند که ما به آنها قاب آرامش را پیشنهاد میدهیم .

فیجت متفاوت 

فیجت کیوب که درای دکمه ها و چرخدنده ها و جو استیک هستند پف باعث میشود استرس از دستان خارج گردد و در حین کار کردن نیازی به نگاه کردن آن نیست و میتواند در مدارس مورد استفاده قرار بگیرد و کمتر حواس را پرت کند.

توپ ضد استرس هم یکی از فیجت های متفاوت است که با فشردن آن هیجان تخلیه می گردد !

فیجت-کیوب

نتیجه : 

فیجت چیست ؟ اشاره کردیم که گجت های سرگرمی کوچک و مکانیکی که فشار و استرس را از ما دور میکنند.

کارایی فیجت ها چیست ؟ همانطور که گفتیم ایجاد تمرکز در کلاسهای درس مورد اثبات قرار نگرفته و بعضی از معلمان کشورهای مختلف با اسپینرها در کلاس درس مشکل دارند. و بیان می دارند که حرکت اسپینر نگاه چشم و حرکت دست را می طلبد و این باعث انحراف تمرکز از درس می گردد. اما درمورد توپ ضد استرس ( مش بال ) در بچه های کلاس ششم یک مدرسه در آمریکا متوجه شدند این توپ به توجه توانایی در نوشتن و تعامل و همکاری را بهبود می بخشد . در طول زندگی لحظه هایی هستند که باید از حرکت ایستاد و گذاشت دیگران بچرخند همانطور که یک اسپینر میچرخد !

به هرحال ما همواره دنبال وسایل سرگرمی در اطراف خودمان میگردیم چه بهتر که به جای زل زدن به مانیتور لختی با چرخاندن و یا حرکت قطعه ای چوب آرامش به رویاهایمان فکر کنیم … .

شما میتوانید فیجت ارزان و جالب را در فروشگاه گجت سنتر ببینید و خرید نمایید .

خرید فیجت ، اسپینر فیجت

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.