Chromebook 2 سامسونگ

اگر روند رشد سریع پلتفرم Chrome OS را دنبال می‌کنید، پس حتما باید از سری جدید Chromebook 2 سامسونگ اطلاع داشته باشید که در ماه مارس از سوی این کمپانی معرفی شد. دیروز این کمپانی به رونمایی از یک دستگاه جدید ۱۱٫۶ اینچی به خط تولید کروم‌بوک‌های خود پرداخت که مجهز به یک تراشه‌ی اینتل است.

 

Chromebook 2 سامسونگ-02

در کروم‌بوک جدید یک پردازنده‌ی دوهسته‌ای Celeron N2840 اینتل با فرکانس کاری ۲٫۱۶ گیگاهرتز و همچنین گرافیک Intel HD وجود دارد. کروم بوک ۲ جدید تقریبا مجهز به همان مشخصات مدل ۱۱٫۶ اینچی کروم‌بوک ۲ است که دارای یک پردازنده‌‌ی هشت هسته‌ای اگزینوس ۵ سامسونگ در خود بود. به جز این بخش مدل جدید مانند دستگاه قدیمی از یک نمایشگر غیربازتابی با رزولوشن ۱۳۶۶×۷۶۸ و دو گیگابایت رم برخوردار است.

کروم‌بوک جدید مانند Chromebook 2 و اغلب اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های اخیرا ساخته شده‌ی سامسونگ دارای بدنه‌ی چرم مصنوعی (پلاستیک) است.

جدیدترین محصول سامسونگ همانند اغلب کروم بوک‌ها به فضای ذخیره‌سازی چندان وسیعی مجهز نشده است. می‌توانید در این مدل ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی فلش را ببینید، اما از آنجایی که سیستم‌عامل کروم در فضای ابری اجرا می‌شود، این مقدار حافظه کفایت می‌کند. و برای خوشامد کاربران، ۱۰۰ گیگابایت فضای رایگان گوگل درایو هم برای مدت دو سال در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

Chromebook 2 سامسونگ-03

از دیگر مشخصات آن باید به وجود دو اسپیکر دو وات، یک وبکم ۷۲۰p و وایرلس ۸۰۲٫۱۱ac اشاره کرد. این دستگاه دارای همان ضخامت ۱٫۶۷ سانتی‌متر و وزن ۱٫۲ کیلوگرم مدل قبلی است. بنا به اعلام سامسونگ، محصول جدید نستب به سیستم‌های محاسباتی با تجهیز به یک فریم فلز تقویت شده و عایق‌های مخصوص نمایشگر و بخش‌های الکترونیکی، قدرتمندتر است. این دستگاه مبتنی بر اینتل دارای عمر باتری بهتری نسبت به برادر مبتنی بر اگزینوس می‌باشد، به طوری که ۹ ساعت زمان اجرا برای آن اعلام شده است.

مدل ۱۱٫۶ اینچی و اینتلی Chromebook 2 سامسونگ با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

منبع : gizmag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.