۶ ویژگی جدید ios 8 که باید بدانیم

همانطور که میدانید مدتی قبل شرکت اپل از ورژن جدید سیستم عامل ios خود خبر داد. با توجه به این که قبل از این رویداد شایعات بسیار کمی از امکانات این نسخه منتشر شده بود ، اکثر کاربران این سیستم عامل امید زیادی برای تغییرات جدی در ios نداشتند. اما با انتشار ویژگی‌ها و تغییرات موجود در این نسخه توسط شرکت اپل بسیاری از کاربران غافلگیر شدند. امروز ما به نقد و بررسی برترین تغییرات و ویژگی‌های ios 8 می‌پردازیم.

ios 8-02

تعمیم و ارتباط بین اپلیکیشن‌ها
به نظر من ، این ویژگی یکی از مهمترین و کارآمدترین امکانات موجود در ios 8 است چرا که تنها در سیستم عامل اندروید وجود دارد و سال‌هاست که کاربران شرکت اپل منتظر اضافه شدن آن به گوشی‌های هوشمند خود می‌باشند. با اضافه شدن این قابلیت برنامه‌ها تنها در جای خود و بی‌ارتباط با دیگر برنامه‌ها نخواهند بود و به هم مرتبط شده و به عبارتی دیگر به تعامل در می‌آیند.
این قابلیت به برنامه‌ها این امکان را می‌دهد تا با هم همکاری کنند و به شما این امکان را میدهد تا محتوی یک برنامه را با برنامه‌های دیگر به اشتراک بگذارید. همچنین هر برنامه می‌تواند عملکرد خاصی را در برنامه‌ای دیگر داشته باشد ، به عنوان مثال برنامه Bing Translate می‌تواند در بخش راهنمای Safari به کاربران برای ترجمه و فهمیدن مطالب کمک کند. همچنین شما می‌توانید عکسی را در برنامه‌ای باز کنید و همزمان همان عکس را با برنامه ای دیگر ویرایش کنید. جالب است که بدانید برخلاف سیستم عامل اندروید شما برنامه اصلی را ترک نخواهید کرد بلکه زمانی که شما ویرایش را به پایان رساندید ،خود به خود به برنامه قبلی بر خواهید گشت.واقعا عالیه!

ios 8-03

کیبورد
کیبورد موجود در ورژن های مختلف ios همیشه دوست داشتنی و کارآمد بوده است اما با گذشت زمانی امکاناتی همچون پیش بینی لغات به هنگام تایپ و همچنین قابلیت swipe ( کشیدن انگشت بین حروف) وارد میدان شدند و شرکت اپل را مجبور به ایجاد تغییراتی در این بخش کردند. کیبورد ios 8 دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است که از جمله آن می‌توان به پیش‌بینی لغات اشاره کرد.
همچنین کاربران می‌توانند با نسب برنامه‌های افزونه‌ای ، قابلیتهای کیبورد خود را افزایش دهند. متاسفانه هنوز خبری مبنی بر قطعیت وجود قابلیت swipe در ios 8 منتشر نشده است اما مطمئنا بزودی برنامه‌هایی همچون Swiftkey به جمع ا‍‍‍‍پلیکیشن‌های اپ استور می‌پیوندند.

ios 8-03

اشتراک خانوادگی
یکی دیگر از امکاناتی که ios 8 در اختیارتان قرار میدهد ٬ امکان تشکیل گروهی ۶ نفره از اعضای خانواده یا در مواردی دوستان می‌باشد. افرادی که در گروه هستند باید از همین سیستم عامل استفاده کنند. افراد در این گروه می‌توانند موزیک ، فیلم ، کتاب ،برنامه و بازی‌های خود را به اشتراک بگذارند و اگر یکی از آن‌ها برنامه‌ای را خریداری کند می‌تواند آن را با بقیه به اشتراک بگذارد. کسانی که فرزند دارند نیز می‌توانند آنها را در خریدهایشان کنترل نمایند.

ios 8-04

قابلیت Metal
برای کسانی که در آیپد خود به انجام بازی‌های سه‌بعدی و سنگین می‌پردازند ، Metal یک قابلیت فوق‌العاده می‌باشد. زمانی که کاربران یک بازی سه‌بعدی را در آیپد خود اجرا می‌کنند ، این بازی‌ها به وسیله OpenGl Api به سخت افزار دستگاه متصل می‌شوند. اما Metal این مسیر دستیابی را کوتاه کرده و فضای بیشتری از CPU و GPU را در اختیار برنامه قرار می‌دهد. این بدین معناست که شما با همان سخت افزار می‌توانید گرافیکی بالاتر و سرعتی بیشتر را تجربه کنید.

ios 8-01

messaging
ios 8 قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را برای بخش مسیج‌ها قرار داده است. کسانی که قبلا از imessage استفاده می‌کردند محدودیت‌هایی در ایجاد گروه‌های مختلف برای چت داشتند اما در نسخه جدید قابلیت‌های همچون قطع صدای یک گروه ، خارج شدن از گروه ، حذف کاربر و… تعبیه شده است. همچنین کاربران هم‌اکنون می‌توانند به کمک دکمه میکروفون در بالای کیبورد پیام‌های صوتی و تصویری ارسال کنند.

ios 8-06

اطلاع رسانی
منوی اطلاع رسانی یا همون notification در ios 8 قابلیت‌های جدیدی را شامل شده است. اگر در هنگام استفاده از برنامه‌ای از کسی پیامی دریافت کنید ، با پایین آوردن نوار notification می‌توانید به راحتی به آن پاسخ دهید. همچنین با اسلاید (کشیدن) منوی اطلاع‌رسانی به سمت چپ یا راست اقدامات دیگری را می‌توان انجام داد.
از جمله دیگر ویژگی‌های موجود در ios 8 :
– گالری پیشرفته‌تر به همراه ویژگی‌های جدید و کارآمد
– siri قدرتمندتر و باهوش‌تر
– دسترسی به سیستم icloud
– رابط کاربری هوشمند safari
– ویدیو معرفی نرم افزارها در اپ‌استور
مطمئنا اینها بخشی از قابلیت‌ها و تغییرات موجود در ios 8 می‌باشد و به هنگام استفاده از آن به بسیاری از قابلیت‌های ریز و درشت دیگری بر خواهیم خورد .

منبع : گویا آی تی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.