هدست Oculus rift : انقلاب در عرصه واقعیت مجازی اینجا آغازمی شود!

 

سخت افزار Oculus Rift

هدست Oculus Rift پس از چهار سال کار بر روی آن عرضه گردید. آنچه در بسته بندی این هدست مشاهده خواهید کرد کنترلر ایکس باکس وان نیز می باشد که می توان برای تمامی بازی ها و تجربیات تعاملی استفاده کرد و علاوه بر آن به صورت جداگانه یک ریموت کنترل وایرلس نیز دارد که هنگام مرورکردن استور ها و … می توان از آن کمک گرفت.

 

oculusrift01

هدست Oculus Rift

برخلاف  ظاهر نسخه های جدیدتر آن ،هدست Oculus Rift دستگاهی سبک و راحت هست که به سادگی و آسانی روی سر قرار گرفته که با بند هایی که دارد می توان برای قرارگیری بهتر بر روی سر ،آن را تغییر اندازه نیز داد.

روی لبه این هدست لایه نرمی از فوم تعبیه گردیده که از سایش و عرق کردن جلوگیری می نمایدو همچنین فضای بسیاری داخل محفظه این هدست قرار دارد تا افرادی که از عینک استفاده می کنند هنگام استفاده از آن دچار مشکل نباشند. وجود درجه بندی مدور در خود هدست ،جهت تنظیم لنز ها به داشتن تصویری تا حد ممکن واضح  کمک می نماید .

به طور کلی می تواند بعد از مدت زمان طولانی ،بازی و یا تماشای فیلم با هدست های واقعیت مجازی ، خستگی در چشم به صورت جزئی ایجاد شود اما شایان ذکر است که تکنولوژی های بسیاری در این هدست به کار گرفته شده است تا از این مسئله جلوگیری نماید.

علاوه بر آن مشکلاتی نظیر تاری دید و لرزش شدید در این هدست به حداقل خود رسیده است.طبق آزمایشات انجام شده ۱۵ تا ۳۰ دقیقه کار با این هدست لرزشی که در مدل های قبلی یا در حقیقت رقیب های قبلی این هدست درنمایش تصاویر با آن مواجه بودیم را مشاهده نخواهیم کرد.

هدست های جدید به یک واسط برای صدا مثل رابطی برای هدفون نیز نیاز دارند اما در هدست Oculus Riftمشاهده می کنیم که به یک جفت هدفون در اطراف آن مجهز شده است که قابل تنظیم برای هر گوش می باشد.

دراین هدست سنسور های کنترل حرکتی تعبیه گردیده است تا حرکات کاربر را دنبال کرده و وضعیت آن را تشخیص دهد.

این هدست دارای سیم است. آن طور که Oculus  شرح داده است یک هدست بدون سیم با قابلیت های Oculus Rift هنوز راه زیادی را تا تولید و عرضه پیش رو دارد .شما میتوانید هدست وایرلس داشته باشید که به وسیله موبایل هدایت شود درست مثل Google Cardboard  و  Samsung Gear VR اما اگر بخواهید واقعیت مجازی را به صورت تمام و کمال تجربه کنید قطعا نیاز به اتصال به یک PC از طریق یک کابل خواهید داشت.

oculusrift02

کنترلر Oculus Rift

مثل رقیب آنHTC  ، اوکولوس یک کنترلر حرکتی را در آینده معرفی خواهد کرد که گفته شده است که این زمان سال آینده خواهد بود ،اما در مراسم آغاز به کار این هدست یک کنترلر Xbox One را همراه در پکیج این هدست عرضه کرد که می توان گفت یکی از بهترین گیم پد های موجود می باشد.

همچنین کنترلر تاچ Oculus  که به عنوان نمونه اولیه آزمایش شده است در واقع از نوعی که در HTC Vive مشاهده می کنیم بسیار پیشرفته تر می باشد.

سنسور Oculus Rift

قطعه ی دیگری که در پکیج Oculus Rift ملاحظه خواهید کرد یک سنسور حرکتی است که دارای سیستم دنبال کردن وضعیت می باشد.

سنسور های دیگری نیز در خود هدست تعبیه گردیده است،سنسور های مغناطیسی ، ژیروسکوپ و شتاب سنج ،  تا درنهایت نتیجه کار با آن ،تصاویری روان و یکپارچه و بدون تاخیر باشد و بتواند به سرعت و دقیق پاسخگوی حرکات کاربر باشد.

oculusrift03

حداقل نیازمندی های PC برای کار با Oculus Rift

  • Windows 7 سرویس پک ۱ ۶۴ بیت یا جدیدتر

  • کارت گرافیک Nvidia GTX 970 or AMD R9 290

  • پردازنده Intel i5-4590

  • رم ۸GB

  • خروجی HDMI 1.3 video

  • ۳ پورت USB3 و یک پورت USB2

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.