هدست واقعیت مجازی ،ساخت شرکت هوآوی!

 

هوآوی رسما پس از اطلاع رسانی درباره ساخت هدست واقعیت مجازی خود وارد این عرصه رقابتی واقعیت مجازی گردید. کمپانی هوآوی  در رویداد شروع به کار گوشی هوشمند P9 در چین از محصول Huawi VR خود نیز رونمایی کرد که مستقیما رقابت با هدست های واقعیت مجازی سامسونگ و ال جی را آغاز کرده است.

درست مثل عینک های واقعیت مجازی سامسونگ  و Huawei VR ،  LG VR 360 نیز به وسیله ی اسلاتی که محل قرار گیری موبایل است ،گوشی را مقابل لنز های دستگاه نگه داشته و به این صورت عمل می کند.این هدست با پرچمدار جدید ساخت چینی ها ، P9 و P9 plus، که در ۶ آوریل در انگلستان نیز رونمایی شد و همچنین با Mate 8 هم که اندازه ای بزرگتر از آن را نیز دارد کاملا هماهنگ و سازگار می باشد.

هدست واقعیت مجازی هوآوی-02

کمی عجیب هست که هوآوی وارد عرصه رقابت واقعیت مجازی گردیده است.هدف در بازار هدست های واقعیت مجازی رسیدن به فروش ۸۹۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ بود. مسئله ای که تنها پیش از این وجود داشت وارد شدن بخشی از سازندگان به این عرصه بود.اما همان طور که مشاهده می کنید شرکت های کوچکتر از جمله Opto نیز سعی در وارد شدن به حریم  سامسونگ و شرکت های ریشه دار در این عرصه را دارند.

از دید طراحی، Huawei VR بسیار شبیه به سایر عینک های واقعیت مجازی است . در کنار این هدست تاچ پدی تعبیه شده است که می توان برای جابه جایی بین نرم افزار های مختلف گوشی  و همین طورحلقه هایی برای  تنظیم لنز ها استفاده نمود. این هدست از طریق پورت USB-C به هدفون و … وصل می گردد.

هدست واقعیت مجازی هوآوی-03

بنابر اعلام هوآوی ،تجربه کار با این هدست بسیار شبیه به دیدن تلویزیون ۱۳۰ اینچ از فاصله ۲ متری وبا رزولوشن ۶۳۹ppi است. کاربران در حین استفاده از این هدست میدان دید ۹۵ درجه را تجربه خواهند کرد که در مقایسه با عینک واقعیت مجازی سامسونگ با ۹۶ درجه میدان دید وهدست های  Oculus Rift و HTC Vive  با زاویه دید ۱۱۰ درجه با اختلاف کمی پایین تر قرار می گیرد.

یک فاکتور که می تواند پیش بینی کلیدی  باشد برای هدست های هوآوی این حقیقت است که گوشی های هوشمند  P9 ،P9 plus و Mate 8  تنها ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش می گذارند که در مقایسه با صفحه نمایش های ۴K گلکسی s6/s7 و LG G5 از وضوح نمایش در هدست  Huawei VR حتما حیرت زده خواهید شد.

هوآوی هنوز به صورت قطعی قیمت و یا زمان انتشار هدست واقعیت مجازی خود را تعیین نکرده است اگر چه خبر گزاری   TechRadar وعده آغاز کار آن را همین فصل عنوان کرده است که در این صورت حدود نیمه دوم و یا نیمه سوم سال ۲۰۱۶ خواهد بود. زمانی که این محصول وارد بازار شود شرکت هوآوی مجموعه ای از محتوای مربوط به آن را جهت شروع  کار با این هدست ،شامل بازی ها ،فیلم و یا سایر تجربه هایی که با این هدست واقعیت مجازی می توانید داشته باشید را منتشر خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.