نسخه مصرف کننده هدست Samsung Gear VR : یک گام اساسی برای بهتر شدن از Oculus

 

بررسی سخت افزار موبایل برای Samsung Gear VR

پیش از هر چیز برای استفاده از Gear VR به موبایل Galaxy S7, S7 edge,S6,S6edge یا نسخه های بالاتر Edge یا Note 5 احتیاج دارید به این معنی که این هدست با استفاده از موبایل کار می کند.

شاید این سوال برای شما پیش آمده است که چرا این دستگاه نسخه های بالای موبایل های سامسونگ را نیاز دارد؟ ساده است چون سازندگان آن بالاترین کیفیت رزولوشن را ترجیح می دهند که استفاده شود تا کاربر تجربه خوبی داشته باشد و همین طور که تطابق با پردازنده قوی برای پردازش سرعت بالای فریم ها را داشته باشد و به این ترتیب گرافیک به درستی نمایش داده شود. موبایلی با کانفیگ پایین تر نمی تواند به درستی آن را پردازش کرده و تصاویر را بریده نمایش خواهد داد.

samsung-gear-vr01

طراحی جدید هدست Samsung Gear VR

نکته مثبتی که در طراحی این هدست وجود دارد عدم نیاز به کامپیوتر و سیم متصل به آن هست و تنها سیمی که ممکن هست در حین استفاده از این هدست استفاده کنید احتمالا سیمی هست که از هدفون شما به آن متصل خواهد شد که اگر از هدفون های بلوتوثی استفاده کنید این مشکل را نیز نخواهید داشت.هدست های Oculus , Vive  و PS VR به دلیل وجود کابل متصل به آن از کنسول و یا PC شاید شما را در حین بازی با آن محدود نماید که از این جهت در هدست Samsung Gear VR با این مسئله مواجه نخواهید بود.

نسخه طراحی شده این هدست برای مصرف کننده از مدل های قبلی آن ارزان تر هست به این دلیل که برخی ویژگی ها در آن حذف شده است.

در طراحی داخلی هدست فضای زیادی وجود دارد که افرادی را که از عینک استفاده می کنند با مشکل روبرو نخواهد کرد. در این هدست هیچ گونه نشت نور و یا مسئله ای از این قبیل ملاحظه نشده است اما به دلیل عدم وجود فن خنک کننده احتمال تار شدن و ایجاد بخار بر روی سطح لنز وجود دارد که از طرفی نداشتن فن خنک کننده را می توان به عنوان یک نقطه مثبت در نظر گرفت از این جهت که باتری کمتری از دستگاه صرف خواهد شد.

samsung-gear-vr02

راهبری هدست Gear VR ساده است به گونه ای که کیبرد آن در مقابل چشم قرار گرفته و با خیره شدن به آن متناسب با حرکت فیزیکی سر انتخاب ها صورت  می گیرد.علاوه بر آن در کناره سمت راست این هدست کلید های کنترلی و تاچ پدی تعبیه گردیده است که اعمالی همچون کاهش و افزایش صدا ، برگشت  و سایر فعالیت های کنترلی را به خصوص حین بازی انجام می دهد. تاچ پد این نسخه که تهیه شده برای مصرف کننده می باشد ،بر خلاف نسخه های قبلی آن صاف و بدون برجستگی نیست و به عکس به گونه ای طراحی گردیده که نقطه مرکزی و جهت ها کاملا با لمس آن احساس می شود و کاربری مناسبی را ایجاد می نماید.

لنز های هدست Samsung Gear VR خیلی شسته رفته به نظر نمی رسند ،لنز های استفاده شده در آن ،به طور قابل ملاحظه ای ناحیه دید را بزرگنمایی می کند تا بتوانند دید ۳۶۰ درجه را پوشش دهد.این بزرگنمایی باعث می شود تا شما بتوانید خطوط جدا کننده پیکسل ها را مشاهده کنید. جهت مقابله با این مسئله پایین آوردن فوکوس می تواند کمک کننده باشد.

samsung-gear-vr03

همه ویژگی های هدست Gear VR نشان از رقابتی بودن آن به خصوص در این سطح از هدست های هم رده خود در بازار دارد.مجموعه واقعیت مجازی مسیر نسبتا خوبی به سمت داشتن کیفیت ۴K به ازای هرچشم و سرعت فریم بسیار بالا و تا حد ممکن پایدار در آخرین بازی ها را می پیمایند که در این سطح و موبایل هایی با این قدرت می توان گفت که سامسونگ پیشنهاد بهتری هست که وجود دارد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.