بررسی HTC Vive : تجربه ای خارج از این جهان

 

هدست و سخت افزار HTC Vive

هدست HTC Vive بیشتر سخت افزار هایی که به صورت فیزیکی نصب و قابل استفاده هستند را در مقایسه با سایر رقبا در پکیج این محصول ارائه داده است.

از لحاظ ظاهری این هدست در مقایسه با سایر هدست های دیگر شرکت ها دارای ظاهری عجیب و انحناهای بیشتری در ساخت آن است. آنچه در ظاهر این هدست می بینیم وجود دوربین و سنسور هایی که در همه جای هدست به صورت فرو رفتگی قرار گرفته است تا مکان هدست و این که جهت نگاه کردن به اطراف را در هر لحظه تشخیص دهد.

همچنین چیز دیگه ای که مهم اما نه چندان جالب در این هدست هست ،کابل های ضخیم ۳ تایی است که از بالای هدست بیرون زده می باشد.

لبه های هدست  HTC Vive بسیار راحت جهت پوشیدن و گذاشتن بر روی صورت هستند تنها لازم است که آن را تنظیم کرده و محکم روی سر خود تثبیت نمایید تا تصویری با نهایت وضوح را داشته باشید.

لنز های استفاده شده در این محصول هر یک دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۱۲۰۰ می باشد و در کل ۲۱۶۰×۱۲۰۰  رزولوشن این لنز ها می باشد. دستگیره های قابل تنظیم در اطراف این هدست کار تنظیم لنز را انجام داده و لنز ها را نسبت به پوزیشن چشم های شما تنظیم می نماید.همچنین که HTC یک لایه فوم جداگانه نیز در اطراف محل تماس هدست با صورت فراهم کرده است.وزن این هدست بدون در نظر گرفتن کابل های آن حدود ۵۵۵ گرم می باشد.

htcvive01

کنترلر های HTC Vive

در جعبه HTC Vive دو نوع کنترلر حرکتی را خواهید دید .که یکی از آن دو نوع برای هر یک از دست ها به صورت جداگانه اختصاص داده شده است .این نوع کنترلر یا Wand دارای وزنی سبک و قابل شارژ است که از طریق درگاه Mini-USB شارژ می گردد.که بعد از ساعت ها بازی کردن در طول هفته نیاز به شارژ پیدا خواهد کرد.

htcvive02

بعضی بازی ها هستند که نیاز به دکمه های زیادی در حین بازی ندارند و با استفاده از کنترلر Wand انجام میگیرد اما بازی های دیگری هستند که به یک کیبورد و یا یک کنترلر استاندارد بازی نیاز دارند ،در این صورت می توانید از یک کنترلر وایرلس Xbox One و یا هر اکسسوری دیگری استفاده نمایید.

با HTC Vive در میان دنیای مجازی قدم بزنید

بزرگترین امتیاز Vive که موجب فروش بیشتر آن شده است فضای فیزیکی منحصر به فردی است که می توانید با این هدست تجربه نمایید. با استفاده از مقیاس سنجی آن ، HTC می تواند نقشه ای از یک اتاق را که در آن قرار گرفته اید تهیه و به شما ویژگی را ارائه کند که بتوانید به صورت فیزیکی در فضای آن محیط جا به جا شوید و در حقیقت انعکاس محیط را  در فضای مجازی تجربه نمایید. برای بهترین کارایی بهتر است که حداقل فضا ۲×۱٫۵ متر باشد.

htcvive03

تمامی تصویر برداری از محیط و تعیین مکان حقیقی شما به وسیله سنسور پایه ای ،۲ مکعب مشکی، با دنبال کردن وضعیت هدست و کنترلر به صورت real-time و در لحظه با ارسال داده های مربوط به موقعیت مکانی به PC انجام می گیرد.تمامی این سنسور ها به صورت وایرلس کار می کنند و سینک می شوند بنابراین به یک منبع انرژی نیاز دارند که بدین منظور شما به یک پریز نزدیک محل قرار گیری آن ها نیاز خواهید داشت.

htcvive04

این وسیله نیاز هست که در گوشه و مقابل به هدست نصب شود تا بتواند زاویه ۱۲۰ درجه را از جلو و همین طور کناره ها و پشت را  با دستگاه دیگر تامین نماید.توصیه می شود که آن را روی دیوار بلند تا جایی که ممکن هست و در ارتفاع مناسبی از بالای سر قرار دهید تا هر چه بهتر فضا و نقاط محیط را نمایش دهد.

مسئله ای که در ارتباط با این موضوع پیش خواهد آمد این است که احتمالا در نقاط بالایی دیوار طاقچه و یا فضایی برای قرار گیری این دو سنسور مکعبی نخواهیم داشت.در این مورد HTC توصیه می کند که از مجموعه سه پایه ها (tripod) استفاده گردد.

بررسی Link Box

یکی از کوچکترین ابزار هایی که در بسته بندی هدست HTC Vive مشاهده می شود دستگاهی باریک و سبک وزن به نام Link Box می باشد که اتصال بین هدست و PC را برقرار می کند.این وسیله به صورت وایرلس سیگنال ها را از کنترلر و سنسور های مکعبی دریافت می کند و به PC ارسال می نماید قابل ذکر است که وجود این وسیله ضروری نیست.

htcvive06

هدفون های HTC Vive

برخلاف هدست Oculus Rift که هدفون هایی بر روی خود هدست تعبیه گردیده بود در Vive به صورت یک جفت هدفون داخل گوش که در بسته بندی آن موجود است این نیاز مرتفع گردیده .شایان ذکر است که این هدفون ها از کیفیت و کارایی مناسبی برخوردار هستند.

htcvive07

حداقل سیستم مورد نیاز برای HTC Vive

  • GPU: Nvidia GeForce GTX ۹۷۰, AMD Radeon R9 290 equivalent or better

  • CPU: Intel i5-4590, AMD FX 8350 equivalent or better

  • RAM: 4GB or more

  • Video Output: HDMI 1.4, DisplayPort 1.2 or newer

  • USB Port: 1x USB 2.0 or better port

  • Operating System: Windows 7 SP1, Windows 8.1 or later, Windows 10

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.