اندروید باکس چیست ؟ انواع اندروید باکس

اندروید باکس چیست ؟

اندروید باکس ها یا اسمارت تی وی ها به دستگاه های هوشمند ساز تلویزیون و ویدئو پروژکتور یا مانیتور گفته میشود این گجت ها شامل یک سی پی یو – جی پی یو – خروجی و ورودی های متعدد و نرم افزار اندروید میباشد.

کارایی اسمارت باکس ها یا کامپیوترهای کوچک اندرویدی در داشتن یک مغز اندرویدی مانند گوشی و تبلت اندرویدی است که میتوان روی آن برنامه های اندرویدی مانند تلگرام و واتس آپ و بازی های اندرویدی را اجرا نمود.

تفاوت اندروید باکس با گوشی اتصالات ورودی و خروجی مانند پورت یو اس بی و اچ دی ام آی ورودی شبکه و قابلیت کارکرد برای هوشمند کردن تلویزیون و یا مانیتور میباشد …

انواع اندروید باکس ها توانایی پخش فیلمها و اتصال به اینترنت و پخش شبکه های تلویزیونی اینترنتی را نیز دارا هستند لذا به آنها تی وی باکس هم میگویند .

ویژگی های اندروید باکس 

 

وضوح تصاویر چشمگیر، سرعت سریع پردازش و نمایش ویدئوها، جست‌وجوی صوتی ازطریق کنترل بلوتوث و از راه دور، امکان بهره‌گیری از سرویس‌های گوگل ازجمله دستیار گوگل و پلی‌استور گوگل و دسترسی به تمام محتواهای سرویس وی‌اودی فیلیمو با یک سال اشتراک رایگان ازجمله ویژگی‌های این دستگاه تازه‌عرضه‌شده به بازار است. این باکس ۴۱۷ گرم وزن دارد و با بهره‌مندی از دو درگاه یواس‌بی، خروجی HD‌ام‌آی، امکان اتصال به وای‌فای تا شعاع صد متر و سیستم‌عامل اندروید تی‌وی ۸.۱ یکی از به‌روزترین باکس‌هایی است که برای رفع نیاز کاربران به بازار آمده. همچنین، محتویات داخل جعبه شامل آداپتور، کابل AV، کابل HDMI، کنترل از راه دور بلوتوث با قابلیت جست‌وجوی

 

کاربردهای اسمارت تی وی باکس SMART BOX  مختصرا به شرح زیر میباشد :

۱- استفاده در محیط کار برای مانیتور و ارائه پرزنت .

۲- استفاده برای اجرای بازی های اندرویدی در روی مانیتور .

۳- استفاده برای فیلم دیدن از شبکه های اینترنتی فیلیمو آپارات فیلم نت و …

۴- استفاده برای کنترل دوربین های مدار بسته و  سیستم های IPTV .

۵- قابل استفاده در مراکز تفریحی و برای اتصال به منظور هوشمند سازی ویدئو پروژکتور ها و مانیتور ها (تلویزیونها).

۶- استفاده در دانشگاه ها و کلاس درس با توجه به قابلیت پرتابل بودن آن . دیگر لازم نیست برای مدارس و کلاسهای درستان هزینه زیادی کنید و لپ تاپ بخرید میتوانید با اندروید باکس تمام نیازتان را برآورده کنید … همانطور که میدانید ویروسی شدن کامپیوترها عدم کارکرد لپ تاپ ها سنگین بودن آنها استهلاک و … همه و همه کار را برای معلمان و اساتید و مدیران مدرسه مشکل کرده با این وسیله کوچک مدرسه تان را هوشمند کنید . (هوشمند سازی مدارس)

خرید انواع اندروید باکس

 انواع اندروید باکس در بازار : 

مینی کامپیوترهای اندرویدی که با سایز کوچک همه جا از آنها میتوان استفاده کرد همگی قابل حمل و نقل هستند چون سایز و وزن کمی دارند بعضی هم بصورت دانگل مستقیما به مانیتور متصل میشوند

به چند صورت کلی میتوان آنها را دسته بندی نمود :

۱- بر اساس نحوه اتصال : بعضی از اندروید باکس ها استیک بوده و مانند دانگل های HDMI  به پشت TV یا VIDEO PROJECTOR وصل میگردند یا باکس هستن و با کابل HDMI  وصل میشوند ..پیشنهاد گجت سنتر با توجه به ابعاد کم باکس استفاده از اندروید باکس (نه استیک) است چون هم درگاه های بیشتری دارد و هم معمولا سخت افزار قوی تری دارند و کمتر داغ میکنند

۲- براساس قیمت : نحوه قیمت گذاری روی اسمارت تی وی ها یا کامپیوترهای کوچک اندرویدی براساس RAM  وCPU  پشتیبانی از فرمت ۴K  و نسخه اندروید آنهاست بعد از آن نیز برند و گارانتی در بالابردن قیمت تاثیر دارد که گجت سنتر پیشنهاد میکند دستگاهی تهیه بفرمایید که برای دیدن فیلم ۴K را ساپورت نماید و برای اجرای برنامه ها CPU  قدرتمندی داشته باشد ( ۴هسته ای به بالا) رم نیز در سرعت انجام امور موثر است رم DDR3  سرعت بسیار بالاتری نسبت به رم معمولی دارد همینطور حتما رم ۲ گیگ به بالا توصیه میگردد.

۳- خروجی و  ورودی ها – اتصالات : اینکه اندروید باکس شما کابل شبکه میخورد یا فقط با وای فای وصل میشود یا بلوتوث کانکشن دارد و چند تا ورودی USB  دارد برای بسیاری حائز اهمیت است و بایستی مورد استفاده خود را شناسایی فرمایید. پیشنهاد گجت سنتر انتخاب اندروید باکسی با حداقل ۲ USB  و خروجی HDMI  و بلوتوث میباشد .

۴- دارای تیونر داخلی و IPTV : بعضی از انواع اندروید باکس ها که اصطلاحا هیبریدی گفته میشود قابلیت گرفتن شبکه دیجیتال صدا و سیمای ایران را نیز دارا هستند و برخی دیگر نیز با داشتن ورودی کابل شبکه LAN امکان استفاده از اتصالات آی پی تی وی را در مراکز علمی و تفریحی فراهم میکنند .

اندروید باکس ارزان با قابلیت پخش ۴K بلوتوثی

چه وسایل جانبی برای مینی کامپیوترهای اندرویدی یا اندروید باکس میتوان خرید ؟

اندروید باکس ها معمولا یک کنترل دارند که تا حدی کار راه انداز است ولی تجربه نشان داده چون این گجت ها برای وب گردی و کارهای بیشتر از فیلم دیدن مورد استفاده هستند میتوان آن را با یک ایر موس و یا کیبرد و موس بیسیم مجهز کرد . در اینجا دو مورد از این گجت ها را مشاهده بفرمایید:

[ads1]

برای کلاس درس و هوشمند سازی مدارس یک ایده خوب داریم … با ما تماس بگیرید ۰۲۱۲۲۳۰۹۲۷۸

1 نظر
  1. متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.